قطعنامۀ اتحادیه آزاد خبرنگاران ولایت فراه در مورد کشته
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

بنام خداوند بخشاینده و مهربان

 

قطعنامۀ اتحادیه آزاد خبرنگاران ولایت فراه در مورد کشته

 شدن احمد اميد خپلواک خبرنگار بی بی سی و پژواک:

اتحادیه آزاد خبرنگاران ولایت فراه شهادت اميد خپلواک خبرنگار بی بی سی و پژواک در ولايت اٌرزگان را شديداً محکوم می کند.

شماری از افراد انتحار کنندۀ مربوط به گروه طالبان پس از چاشت روز پنجشنبه مؤرخ ۶ اسد ۱۳۹۰ به چند
ساختمان دولتی از جمله بر ساختمان راديو تلويزيون محلی در شهر ترينکوت مرکز ولايت اٌرزگان حمله نموده که در اثر آن اميد خپلواک خبرنگار بی بی سی که در آنجا حضور داشت، به شهادت رسيد.

خبرنگاران ولایت فراه شهادت خپلواک را به اعضای خانواده، همکاران و دوستان اش تسليت گفته و از خداوند منان برای بازمانده گانش صبر جميل و به مرحومی جنت برين آرزو دارد.

کشته شدن امید خپلواک يک بار ديگر خبرنگاران و کارکنان رسانه يی در افغانستان را به سٌوگ نشانده و ياد خبرنگاران کشته شده در افغانستان را تازه کرد.

طالبان تروريست با اين عمل شان يک بار ديگر نشان دادند که آنها هيچ نوع پابندی بر اصول جنگی نداشته و همواره از افراد بی دفاع برای رسيدن به اهداف شان استفاده می کنند.

کشتار افراد بی گناه به ويژه خبرنگاران، هيچ توجيه قانونی و شرعی نداشته و اين عمل خلاف موازين حقوق بشری است.

ما يک بار ديگر از تمام اطراف درگير در افغانستان تقاضا می کنيم تا در زمينۀ تأمين حيات شهروندان مٌلکی و غير نظاميان توجه جدی نمايند، در غير آن کشتن افراد بی گناه نه تنها پيروزی ببار نمی آورد بلکه نفرت و انزجار مردم را شدت خواهد بخشيد.

ساختمان رسانه ها چه دولتی و يا غير دولتی از اماکن غير نظامی بوده، حمله بر اين ساختمان ها حمله بر مردم بيگناه پنداشته ميشود.

 

 

بار ديگر تأکيد می ورزيم: کٌشتن خبرنگاران، مردم را از حق اساسی دسترسی به معلومات محروم می کند.    از روزنامه نگاران و خبرنگاران تمنا می نمايیم که در شهادت همکاران شان نبايد از وظيفۀ مقدس اِطلاع رسانی مأيوس گردند. ما تعهٌد می کنيم که به کارمان ادامه ميدهيم و اميد هست که اطراف درگير، بر موازين شرعی و قانونی عمل نمايند. خبرنگاران يگانه گروه بی طرف اجتماعييست که فقط وظيفۀ اطلاع رسانی برای مردم را بر عهده دارند که بايد به کار و حيات آنها احترام قايل بود.

در اخیر اتحادیه خبرنگاران ولایت فراه از مقام ولایت و تمامی نهاد های حکومتی اینولا میخواهد که در قسمت معلومات  دهی به خبرنگاران سرعت اطلاع دهی بیشتر داشته باشند و همچنان چون این اتحادیه یک نهاد جوان و نو پا است بناً همکاری و بستر سازی نهاد های مربوطه حکومتی در رٌشد و گسترش مطبوعات و رسانه ها نقش مهم دارد.

عرض حرمت

اتحادیه آزاد خبرنگاران ولایت فراه

تالار ریاست مخابرات ولایت فراه  

پنجشنبه 13 اسد 1390

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب